Short Update + Meme VII

28.07.2012
Ich war in der letzten Zeit nicht besonders produktiv gewesen. Zumindest nichts, was ich hier zeigen könnte.
Dafür habe ich im Labor viel gemacht, so viel, dass ich sogar mehrere Male bis 21Uhr geblieben bin und auch am WE kurz in die Uni ging (so wie dieses WE auch).
Da bleibt nicht so viel Zeit zum bloggen.

Bisher wartet mein Kleid immer noch auf die Anpassungen, zumal ich was kleines zwischengeschoben habe. 
Nämlich ist mein "Bademantel" schon seit geraumer Zeit arg in Mitleidenschaft gezogen: Aufgehende Säume, zerissene Nähte. Da muss was neues her!
Ein kleiner Abstecher nach Karstadt und siehe da, es gab Sale und ich konnte 1,60 m Stoff für knappe 6€ abgreifen. ^^


Der Schnitt ist ein abgewandelter Yukata, geht bis knapp zu den Knien und ohne diesen Kragen am Ausschnitt. Ich liebe diesen Schnitt und mein alter war auch so einer gewesen. Nebenbei war mein alter dunkelblau mit Spitzeneinfassung am Kragen und mein allererstes eigen-genähtes Werk!
Ich hatte die Anleitung in einer alten Burda meiner Mutter gefunden und es als Ersteinstieg in's Nähen ausgesucht.

100 Question Meme
 
Here are Part I, II, III, IV, V and VI.


61. "Man, what a rip-off!!" Have you ever thought that about a store?
Truth be told .. Moitie! Mainly for their non print dresses, I could sew them for less than the official price.

62. Do you shop online? If so, put the good & bad points here to advise others.
Seldom. I don't like the risk not seeing the clothes before buying. So I can't give any profounded advising points.

63. Is there a secret person/shop that you have commissioned a dress just for you from?
No. I'm my own "secret" seamstress. xD

64. "I can never have that/see that happening!! But I will always want it!!" Is there a brand you think this of?
Mary Magdalene, I'm so in love with their coats, but I probadly don't have the money for this brand.

65. What do you do with the clothes you don't want anymore?
Either I try to recycle and sew/alter it or I'm going to sell it, when the quality is still ok.

66. What is your most recent purchase? (Even non-lolita.)
Lolita related: Crafting stuff for my Kanzashi. It belongs to a Wa Lolita coord, it still in progress.
Non Lolita: Third book of the Wächter series by Sergei Lukjanenko.
           
67. Is there an item you love that you can't buy/seem to find?
Moon Night Theater in Red in JSK Version with the ribbons in front. I never saw it secondhanded (or I was too late). Anyways I don't have the money to buy it right now.


68. What do you think of people who only wear lolita to concerts?
Everybody can wear the clothes whenever they want. Who am I to judge them?

69. What do you think of lolitas without makeup?
I think basic makeup like foundation and powder is neccessary for every women.

70. Another lolita is wearing the same coordinate/clothes as you!! What do you do?
It would be a nice coincidence! ^^

0 Kommentare:

Kommentar veröffentlichen